Općinske službe za upravu vrše upravne, stručne i druge poslove u okviru prava i dužnosti Općine u oblastima za koje su obrazovane izuzev poslova koji su ustavom i zakonom stavljeni u nadležnost drugih organa.
Općinski načelnik utvrđuje organizaciju službi za upravu i drugih službi u skladu sa zakonom.
U ostvarivanju poslova uprave i samouprave utvrđenih zakonom, općinske službe za upravu u okviru svoje nadležnosti prate stanje u oblastima za koje su obrazovane, a naročito provođenje utvrđene politike, izvršenju i obezbjeđenju izvršenja zakona, drugih propisa i općih akata, prate stanje i pokreću inicijative za rješavanje pitanja u oblastima za koje su obrazovane, rješavaju u upravnim stvarima, vrše upravni nadzor i druge upravne poslove, pripremaju propise i vrše stručne i druge poslove za Općinsko vijeće i Općinskog načelnika.
ORGANIZACIJA OPĆINSKE UPRAVE
Za vršenje upravnih i stručnih poslova kao i drugih poslova Općine Tešanj osnivaju se službe za upravu kao i stručne, tehničke i druge zajedničke ili samostalne službe i druga tijela, i to:
Rukovodstvo za kvalitet
Služba za društvene djelatnosti i investicije, koju čine tri odjeljenja:
- Odjeljenje za društvene djelatnosti
- Odjeljenje za investicije
- Odjeljenje za zajedničke poslove
3. Služba za finansije, privredu, komunalne i inspekcijske poslove, koju čine četiri odjeljenja:
- Odjeljenje za finansije
- Odjeljenje za privredu
- Odjeljenje za komunalne poslove
- Odjeljenje za inspekcijske poslove
4. Služba za katastar, urbanizam i imovinsko-pravne poslove, koju čine tri odjeljenja:
- Odjeljenje za geodetske poslove i katastar
- Odjeljenje za imovinsko-pravne poslove
- Odjeljenje za urbanizam i prostorno planiranje
5. Služba civilne zaštite, koju čine tri odjeljenja:
- Odjeljenje za civilnu zaštitu
- Odjeljenje zaštite od požara i vatrogastva - profesionalna vatrogasna jedinica
- Odjeljenje za održavanje
6. Služba za boračko-invalidsku zaštitu i opću upravu, koju čine tri odjeljenja:
- Odjeljenje za boračko-invalidsku zaštitu
- Odjeljenje opće uprave
- Stručni odjel Općine
Rukovodstvo za kvalitet vrši poslove, odnosno Predstavnik rukovodstva za kvalitet (PRK) obavlja sljedeće poslove
učestvuje u svim aktivnostima u vezi sistema upravljanja kvalitetom,
vrši izradu, vodi projekte i reviziju dokumentacije QMS,
provodi interne audite i podnosi izvještaj,
provodi korektivne i preventivne mjere,
podnosi izvještaj o zadovoljstvo uposlenih i zadovoljstvu korisnika usluga,
podnosi godišnji izvještaj o ocjeni sistema kvaliteta.
Služba za društvene djelatnosti i investicije kroz odjeljenja vrše sljedeće poslove:
Odjeljenje za društvene djelatnosti
izvršava i obezbjeđuje izvršavanje zakona, drugih propisa i općih akata nadležnih organa i
institucija BiH, Federacije, Kantona i Općine iz oblasti društvenih djelatnosti,
koordinira i vrši nadzor nad radom MZ-a i predlaže potrebne mjere Općinskom načelniku,
obavlja upravljački nadzor nad zakonitošću rada javnih ustanova kojima je osnivač Općina, te im daje upute za rad,
rješava u upravnim stvarima u oblasti društvenih djelatnosti,
vrši saradnju sa udruženjima građana i fondacijama,
izvršava i obezbjeđuje izvršavanje zakona i drugih propisa iz oblasti brige o djeci,
provođenje postupka općinskih stipendija,
poslove iz oblasti obrazovanja, odgoja, kulture, kulturno-historijski spomenika, fizičke kulture, sporta, zdravstva, i provodi utvrđenu politiku u tim oblastima iz nadležnosti općine,
vrši popis i vodi evidenciju o raseljenim licima i izbjeglicama,
vodi aktivnosti na izradi projekata za kandidovanje vanjskim izvorima finansiranja
uspostavlja kontakte i saradnju sa potencijalnim izvorima finansiranja (domaći, vanjski, EU
fondovi, NV fondovi i dr.) prati javne pozive u ovoj oblasti te kandiduje projekte,
vrši i druge poslove iz društvenih djelatnosti.
2. Odjeljenje za investicije
priprema programa izrade projektne dokumentacije i izgradnje infrastrukture i drugih objekata,
planira i priprema dugoročnu projekciju kapitalnih projekata,
kandiduje programe ka višim institucijama vlasti i potencijalnim donatorima i kreditorima,
uspostavlja kontakte i saradnju sa potencijalnim izvorima finansiranja (domaći, vanjski, EU fondovi, NV fondovi i dr.) prati javne pozive u ovoj oblasti te kandiduje projekte,
obrađuje aplikacije koje otvaraju mogućnost korištenja sredstava namijenjenih poboljšanju infrastrukture i ekološke zaštite,
vrši koordinaciju sa odabranim nadzornim organom na realizaciji projekata u nadležnosti Općine,
kreira i ažurira bazu podataka za potrebe planiranja razvoja pravi izvještaje o realizaciji istih, vrši i druge poslove iz oblasti investiranja.
3. Odjeljenje za zajedničke poslove
vrši snabdijevanje sa kancelarijskim, potrošnim i drugim materijalima,
vrši fizičko obezbjeđenje objekta,
uspostava veza sa spoljnim saradnicima,
vrši dostavu pošte,
vrši i druge pomoćno-tehničke poslove.
Služba za finansije, privredu, komunalne i inspekcijske poslove kroz odjeljenja vrši sljedeće poslove:
Odjeljenje za finansije
planira i priprema dugoročnu projekciju budžeta,
izrada i izvršavanje budžeta Općine, privremenog finansiranja i rebalansa,
finansijsko izvještavanje i vođenje finansijskih evidencija,
fakturisanje i praćenje naplate po fakturama i drugim potraživanjima,
praćenje ostvarenja i ubiranja javnih prihoda uz predlaganje mjera za poboljšanje i uvećanje,
praćenje namjenskog trošenja sredstava budžeta,
izrada godišnjeg obračuna/završnog računa,
obavlja poslove blagajne, likvidature, obračuna plata i naknada, obračun poreza i doprinosa, vodi knjigovodstvene evidencije prihoda i rashoda budžeta (analitika i sintetika),
prati tokove finansijskih sredstava po osnovu evidencije općinske imovine,
vodi posebne evidencije o dugovanju i potraživanju,
vodi evidenciju o stanju aktivnih sredstava depozitnih računa,
organizuje godišnji popis sredstava i usaglašavanje stvarnog stanja sa knjigovodstvenim.
2. Odjeljenje za privredu
vođenje upravnih postupaka u oblasti privrede (odobrenja za rad: obrt, trgovina, ugostiteljstvo, prijevoz, proizvodnja, usluge) i vođenje službenih evidencija,
vođenje upravnih postupaka u oblasti vodoprivrede,
poslovi u oblasti izdavanja radnih knjižica,
obavlja upravljački nadzor nad zakonitošću rada javnih preduzeća kojima je osnivač Općina, te im daje upute za rad,
unapređenje odnosa između javnog i privatnog sektora (stvaranje povoljnog poslovnog ambijenta),
predlaže mjere podsticanja razvoja poduzetništva i podrške privrednim aktivnostima,
prezentacija potencijalnim investitorima za podsticaje otvaranja novih radnih mjesta,
izrada ekonomskih analiza u oblasti privrede i poslovi statistike,
razvoj poljoprivrede i podsticaja u saradnji sa poljoprivrednim proizvođačima,
korištenje poljoprivrednih resursa (registar proizvođača, zemljišta, kultura i stočnog fonda),
uspostavlja kontakte i saradnju sa potencijalnim izvorima finansiranja (domaći, vanjski, EU fondovi, NV fondovi i dr.) prati javne pozive u ovoj oblasti te kandiduje projekte,
razvoj turističkih resursa Općine.
3. Odjeljenje za komunalne poslove
rješava o upravnim stvarima u putnoj i komunalnoj oblasti,
razrez i ubiranje naknada za korištenje građevinskog zemljišta,
priprema programa mjera za poboljšanje kvaliteta komunalnih usluga,
zaštita i očuvanje čovjekove okoline (ugroženost i unapređenje zaštite),
održavanje putnih i komunalnih objekata i uređaja,
uspostavlja kontakte i saradnju sa potencijalnim izvorima finansiranja (domaći, vanjski, EU fondovi, NV fondovi i dr.) prati javne pozive u ovoj oblasti te kandiduje projekte,
vrši uređenje i regulisanje putne mreže i saobraćaja na području Općine,
obilježavanje ulica, trgova i zgrada.
4. Odjeljenje za inspekcijske poslove
vrši inspekcijske preglede iz nadležnosti općinskih inspekcija koje su organizovane u sastavu Odjeljenja,
poduzima upravne i druge mjere u obavljanju inspekcijskog nadzora,
donosi programe i planove obavljanja inspekcijskog nadzora,
vodi evidenciju o obavljanju inspekcijskog nadzora, o inspektorima i službenim iskaznicama,
podnosi izvještaj o svom radu rukovodiocu Službe i Općinskom načelniku,
vodi Registar prekršajne evidencije,
obavlja i druge upravne i stručne poslove odredene federalnim, kantonalnim i općinskim propisima.
Služba za katastar, urbanizam i imovinsko-pravne poslove kroz odjeljenja vrši sljedeće poslove:
Odjeljenje za geodetske poslove i katastar
održavanje premjera i katastra zemljišta,
utvrđivanje i snimanje nastalih promjena na zemljištu i objektima koji su od uticaja na podatke katastra zemljišta,
provođenje utvrđenih promjena u bazi podataka katastra zemljišta korištenjem softvera katastar,
vrši izdavanje podataka iz katastra zemljišta i katastra komunalnih uređaja,
izdaje uvjerenja iz oblasti katastra zemljišta i katastra komunalnih uređaja,
izrađuje programe i izvještaje iz oblasti katastra zemljišta i katastra komunalnih uređaja,
daje stručno mišljenje iz oblasti katastra zemljišta i katastra kounalnih uređaja u postupcima drugih organa i službi,
vrši i druge poslove iz oblasti geodezije,
vodi zbirnu tehničku evidenciju nadzemnih i podzemnih komunalnih uređaja,
vrši i druge poslove iz oblasti katastra.
2. Odjeljenje za imovinsko-pravne poslove
najsloženije upravno rješavanje u oblasti imovinsko pravnih odnosa na nekretninama a naročito u postupcima preuzimanja i dodjele građevinskog zemljišta, postupcima eksproprijacije i uzurpacije državnog zemljišta,
provodi sve radnje u upravnom postupku privatizacije, nacionalizacije, denacionalizacije, povrat napuštene imovine,
priprema rješenja iz oblasti katastra nekretnina,
privremeno korištenje javnih površina,
izdaje uvjerenja iz evidencija koje se vode u odjeljenju,
izrađuje programe i izvještaje iz imovinsko-pravne oblasti
vrši i druge poslove iz oblasti imovinsko pravne problematike.
3. Odjeljenje za urbanizam i prostorno planiranje
izrada godišnjih i drugih programa i aktivnosti u oblasti urbanizma prostornog planiranja i građevinarstva,
vrši izdavanje urbanističke saglasnosti, odobrenja za građenje i upotrebu objekata koji se grade na teritoriji općine,
vrši poslove upravnog rješavanja iz svoje nadležnosti,
vrši davanje stručnog mišljenja na planske akte,
vrši druge poslove iz oblasti urbanizma,
provodi propise iz oblasti prostornog uređenja,
prati stanje u oblasti prostornog planiranja te predlaže mjere za uklanjanje uočenih nedostataka,
rješava o upravnim stvarima iz svoje nadležnosti, vodi propisane službene evidencije i izdaje uvjerenja o činjenicama na osnovu tih evidencija,
vrši druge poslove iz oblasti prostornog planiranja.
Služba civilne zaštite u okviru svog djelokruga vrši sljedeće poslove:
1. Odjeljenje za civilnu zaštitu
organizira, priprema i provodi zaštitu i spašavanje na području općine,
učestvuje u izradi i predlaže općinskom načelniku procjenu ugroženosti od prirodnih i drugih nesreća za područje općine,
priprema program zaštite i spašavanja od prirodnih i drugih nesreća u općini,
učestvuje u izradi i predlaže općinskom načelniku plan zaštite i spašavanja od prirodnih i drugih nesreća u općini,
organizira, izvodi i prati realizaciju obuke građana na provođenju lične i uzajamne zaštite,
organizira i koordinira provođenje mjera zaštite i spašavanja, predlaže program samostalnih vježbi i izrađuje elaborat za izvođenje vježbi civilne zaštite u općini,
vrši popunu ljudstvom štabova civilne zaštite, službi zaštite i spašavanja i jedinica civilne zaštite i određuje povjerenike civilne zaštite i osigurava njihovo opremanje materijalno- tehničkim sredstvima, te organizira, izvodi i prati realizaciju njihove obuke,
vrši osmatranje, obavještavanje i uzbunjivanje,
vodi propisane evidencije,
priprema propise u oblasti zaštite i spašavanja u skladu sa zakonom i drugim propisima i općim aktima.
2. Odjeljenje zaštite od požara i vatrogastva - profesionalna vatrogasna jedinica
preduzima odgovarajuće mjere i aktivnosti na organizaciji i provođenju zaštite od požara i vatrogastva na području općine,
obavlja stručne i druge poslove koji se odnose na organizovanje profesionalne vatrogasna jedince općine,
učestvuje u izradi Procjene i Plan zaštite od požara općine i osigurava njegovu realizaciju u saradnji sa službama za upravu Općine,
planira i osigurava provođenje obuke i stručno osposobljavanje i usavršavanje pripadnika vatrogasne jedinice iz tačke 2. i drugih lica koja se bave poslovima vatrogastva,
pruža stručnu i drugu pomoć dobrovoljnim vatrogasnim društvima,
ostvaruje saradnju sa pravnim licima u kojima su osnovane vatrogasne jedinice,
ostvaruje saradnju sa profesionalnim vatrogasnim jedinicama susjednih općina u pitanjima od zajedničkog interesa za zaštitu od požara i vatrogastva,
vrši i druge poslove iz oblasti zaštite od požara i vatrogastva koji su zakonom, kantonalnim propisom i odlukom Općinskog vijeća i drugim propisima stavljeni u njenu nadležnost.
3. Odjeljenje za održavanje
vrši obezbjeđenje organa sa potrošnim i drugim materijalima,
održavanje čistoće,
vrši i druge pomoćno-tehničke poslove.
Služba za boračko-invalidsku zaštitu i opću upravu kroz odjeljenja vrši slijedeće poslove:
Odjeljenje za boračko-invalidsku zaštitu
izvršava i obezbjeđuje izvršavanje zakona i drugih propisa u oblasti boračko-invalidske zaštite, provodi utvrđenu politiku i prati stanje u toj oblasti,
rješava o upravnim stvarima iz svoje nadležnosti, vodi propisane službene evidencije i izdaje uvjerenja o činjenicama na osnovu tih evidencija,
stara se o socijalno statusnim pitanjima porodica šehida, palih boraca, ratnih vojnih invalida i demobilisanih boraca i članova njihovih porodica,
obavlja finansijsko-materijalne poslove iz oblasti boračke i invalidske zaštite u okviru federalnih, kantonalnih i općinskih propisa,
vodi evidenciju i obavlja poslove za zaštitu boraca NOR-a, vojnih invalida i članova njihovih porodica,
izrađuje planove i programe rada u oblasti boračko-invalidske zaštite,
pruža pravnu i drugu stručnu pomoć članovima porodica šehida, palih boraca i ratnih vojnih invalida,
koordinira sa humanitarnim organizacijama čiji se djelokrug veže za službu,
vrši i druge poslove iz oblasti boračko-invalidske zaštite u skladu sa zakonom.
2. Odjeljenje opće uprave
izvršava i obezbjeđuje izvršavanje zakona, drugih propisa i općih akata u oblasti opće uprave,
vodi propisane službene evidencije i izdaje uvjerenja na osnovu tih evidencija,
provodi propise iz oblasti kancelarijskog poslovanja,
vrši poslove pisarnice i arhive,
poslove ovjere potpisa, prepisa i rukopisa,
poslove pravne pomoći,
radi na primjeni zakona i propisa iz oblasti matičnih evidencija,
prati i izvršava zakone i druge propise u matičnoj oblasti, postupa po zahtjevima građana za naknadne upise činjenica iz matičnih knjiga,
rješavanje upravnih stvari u prvostepenom postupku iz oblasti građanskih prava,
organizira i vodi poslove matičara, vođenje matičnih knjiga, evidencije državljana,
organizira i koordinira rad mjesnih ureda, jedinstvene prijemne kancelarije i poslove šalter sale.
3. Stručni Odjel Općine
učestvuje u pripremanju i organizovanju sjednica Vijeća i njegovih radnih tijela,
učestvuje u pripremanju programa i planova rada Vijeća i njegovih radnih tijela,
vrši snimanje sjednica Vijeća, vođenja evidencije i pripreme Službenog glasnika Općine,
administriranje i održavanje informacionog sistema Općine,
planiranje, realizacija i održavanje baza podataka za općinske organe uprave,
poslovi planiranja i izrade aplikacija, informacionih sistema i tehnologija,
planiranje i projektovanje informacionih sistema i baza podataka i automatska obrada podataka,
projektovanje, izrada, administriranje i održavanje Internet stranice Općine,
backup - elektronsko arhiviranje podataka,
poslovi informisanja (internog i javnog), odnosi sa javnošću i medijima,
medijsko praćenje protokolarnih događaja iz rada Općinskog vijeća i Općinskog načelnika,
uređenje publikacija i drugih informativnih sadržaja iz domena rada Općine,
prati i primjenjuje propise iz oblasti radnih odnosa,
ostvaruje saradnju sa Agencijom za državnu službu, zavodima, fondovima, i drugim organima čija je djelatnost vezana za radne odnose,
vrši stručne i administrativne poslove za potrebe prvostepene i drugostepene disciplinske komisije,
predlaže program edukacije uposlenih unutar organa uprave, prati realizaciju i izvještava o istom, prati razvoj uposlenih i planira potrebne edukacije,
vrši i druge poslove iz nadležnosti Vijeća i Općinskog načelnika.
RUKOVOĐENJE OPĆINSKIM SLUŽBAMA
Općinski načelnik obavlja poslove u skladu sa Ustavom Federacije Bosne i Hercegovine, Ustavom Zeničko-dobojskog kantona, Zakona o organizaciji uprave u Federaciji Bosne i Hercegovine, Zakona o principima lokalne samouprave u Federaciji BiH, Statutom Općine Tešanj i drugim propisima.
Za rukovođenje općinskim službama Općinski načelnik ovlašćuje pomoćnike Općinskog načelnika.